Wstęp Zawsze myślałem, że znam samego siebie. Byłem pewien, że jestem na tyle silny, że nikt

wtorek, 26 października 2021

Alek Rogoziński "Czerwono mi" - recenzja

 


„Czerwono mi” Alka Rogozińskiego to w zasadzie druga książka jaką miałam okazję przeczytać. Przyznam, że z poprzednią trochę się męczyłam. A jak było tym razem?

W Opolu odbyć ma się festiwal muzyki. Główną nagrodą dla zwycięzcy jest niemała suma pieniędzy oraz kontrakt na trasę koncertową. Która z gwiazd nie pokusiłaby się na taki kąsek? Kto nie oddałby wiele, aby wygrać? Zwłaszcza, gdy naprawdę potrzebuje się kasy!

Jednak już w czasie pierwszej próby w opolskim amfiteatrze dochodzi do tragedii, którą nie sposób jest objąć rozumiem i trudno jest wyjaśnić. Giną kolejni artyści, a wszyscy zastanawiają się, kto i dlaczego pragnie wyeliminować uczestników? No i najważniejsze – kto będzie następny?

Na uwagę zasługują postacie, ponieważ każda z nich jest charakterna, na swój sposób czasami irytująca, a niekiedy rozbrajająca. Do tego każdy posiada jakieś swoje sekrety i małe grzeszki. Pierwsza moja myśl odnośnie tak specyficznych bohaterów była taka, że pisarzowi musi się niełatwo z takimi pracować :). Ze strony czytelnika natomiast mogę powiedzieć, że nie zawsze pała się do nich sympatią.

Fajną sprawą jest móc zastanawiać się razem z bohaterami książki, kto ponosi winę za poczynione zbrodnie. Czy sprawca jest jeden? A może stoi za tym więcej osób? Dla czytelników lubiących takie zagadki, ta książka może stanowić prawdziwy rarytas i fajnie, że autor nam to umożliwia.

Jak dla mnie pojawiało się tu jednak zbyt dużo osób, zbyt wiele nazwisk, co było trochę męczące i sprawiało, że czasami lekko się gubiłam. Człowiek musi się naprawdę nieźle skupić i czytać ze ściągawką, aby niczego nie przeoczyć i się nie zaplątać. To na pewno obniża komfort czytania.

Czasami trudno jest mi to wyjaśnić przed samą sobą, ale ja jednak zupełnie nie „kupuję” historii Alka Rogozińskiego i trochę zniechęciłam się przez nie właśnie do komedii kryminalnych. Myślę, że po prostu pora już chyba z mojej strony skończyć (przynajmniej na jakiś czas) z tym gatunkiem.

Na koniec dodam, że książka niesie jednak pewne ważne przesłanie, a mianowicie pokazuje nam do jak wieku czynów może posunąć się człowiek, aby osiągnąć sławę i pieniądze. W książce Rogozińskiego chodziło właśnie o to, jednak myślę, że można to odnieść także wobec innych zachcianek czy pokus, jakie towarzyszą każdemu zwykłemu człowiekowi, bez względu na wiek, płeć, status czy rozpoznawalność.

Moja ocena: 6/10

 

Za egzemplarz dziękuję

Wydawnictwu Skarpa Warszawska

 

Tytuł: Czerwono mi

Autor: Alek Rogoziński

Wydawnictwo: Skarpa Warszawska

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 300

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz